08 februari 2021

Opkikkertjes

 Hallo allemaal.

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties op mijn kaart met kerstballen... Gezellig.

Hoe gaat het met jullie kunnen jullie het huis wat sneeuwvrij houden? Hier valt het de hoeveelheid sneeuw mee. Het waaide gisteren nogal en daardoor  sneeuwduinen om  huis.  Gisteren wel een frisse neus gehaald, een heerlijke wandeling in de kou gemaakt. Het sneeuwt hier een beetje op dit moment.

 De afspraak voor de vaccinatie van mijn moeder is niet door gegaan.. Zaterdag hebben we een nieuwe afspraak...

Afgelopen week ben ik met opkikkerkaarten bezig geweest. Kwam tijdens het nakijken van mijn knipvellen nog een paar leuke vellen van Eline Pellinkhof tegen. De opkikkertjes 1 en 2  AK0049 en AK0050 . Wilde wat strakke kaarten maken. Dus dacht ik ga eens washi tape gebruiken. Heb daar nog een aantal rollen van liggen. Een andere techniek is altijd leuk om te doen... Dat maakt onze hobby zo leuk om iedere keer andere kaartjes te maken. Heb verschillende stempelsetjes van Marianne design gebruikt setje CS0986, CS1065

Ik zag bij het blog van http://4- seasonchallenge.blogspot.com/2021/02/challenge-41-envelopjes-op-je-kaart.html een uitdaging met envelopjes op je kaart. Ik heb drie kaarten gemaakt waar envelopjes opstaan .



Het kaartje hieronder laat ik graag meedoen bij https://knutselsenkadootjes.blogspot.com/2021/01/ruitjes-staan-centraal-bij-k.html daar willen ze ruitjes op de kaart zien. Op deze kaart heb ik 2 verschillende ruitjes....



Was zo lekker bezig dat ik nog eentje heb gemaakt. Heb de kaarten in verschillende afmetingen gemaakt. De kikkertjes blijven leuk... 


 Ik ga er nog een van versturen en de rest is voor de voorraaddoos. Altijd handig om dit soort kaartjes in voorraad te hebben.

Hieronder nog een foto van Jan tijdens onze wandeling gistermiddag... Zoals jullie zien valt het mee.. We waren daar wel helemaal uit de wind.



Allemaal een fijne dag.

Groeten Trijntje

51 opmerkingen:

  1. Oh, wat een super leuke serie kaarten. Daar zullen de ontvangers heel blij mee zijn. Ik had onmiddellijk een glimlach op mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zit ook al zo lekker in de knutsel flow! Enig zijn die kikkertjes en wat vrolijk met al die kleuren washi tape Trijntje!!! Hier ligt wel meer sneeuw maar bij jullie komt er nog wat bij zag ik op buienradar en hier is het meeste wel gevallen denk ik! Net mijn auto uitgegraven en buren liefde die mij hielp met de parkeer plaats sneeuwschuiven, was heel fijn. Ik kreeg mijn deur open en starte in 1x ( heel fijn) dus mijn tocht kan straks beginnen naar het werk! Nog even een weekje wachten dus voor de tweede prik, goed dat ze het hebben afgezegd! Fijne dag vandaag!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Trijntje, wat een prachtige opkikker kaarten.
    Ze zijn zo vrolijk, daar knap je vast van op.
    Ik vindt het veel te koud .
    Blijf lekker binnen met dat weer.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trijntje wat zijn ze stuk voor stuk leuk en vrolijk, héél anders dan je gebruikelijke kaarten maar een genot om naar te kijken, laat staan ontvangen!
    Hier beduidend meer sneeuw (nu ook al weer 2 uur non stip) en een vréselijk harde ijzige wind dus ik ga er niét uit.
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke kaartjes en frisse kleurtjes om helemaal mee op te kikkeren, want in deze donkere en ook nog coronadagen kunnen we het wel gebruiken.
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vrolijke opkikkerkaarten, leuk met dat washitape! Die onderste kikker lijkt op het kikkerstempel dat ik heb.
    Hier ligt aardig wat sneeuw in de achtertuin maar in de voortuin ligt bijna niks. Wandelen gaat prima als je je maar goed inpakt!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Trudy. Marianne design heeft sommige van deze afbeeldingen ook in stempels uitgebracht .

      Verwijderen
  7. o wat een gave en heerlijke vrolijke kikkerkaarten Trijntje
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuke kaartjes, echt een heel toffe reeks.
    Hier sneeuwt het ook al weer terug.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend gave kaarten Trijntje. Enig die kikkertjes icm het washitape (moet ik onthouden).
    Hier ligt giga veel sneeuw. Onze bus is 2x zo hoog nu 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supergaaf jouw vrolijke, frisse kikkerkaarten, heel mooi! ik hou van kikker, dus helemaal leuk! Gisteren binnen gebleven, alleen de vogeltjes wat voer gegeven in de tuin en vandaag een rondje gewandeld met manlief. Min 5 en in de wind nog veel kouder, brrrrr....
    Hier in Zoetermeer ligt wel een pak sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke serie, Trijntje. Leuk gedaan met de washitape.
    Hier ligt 10-15 cm en de wind was zó guur, dat we er ook vandaag niet uit zijn geweest.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuke serie !!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, daar kikker je van op: deze serie is zooo leuk!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie opkikkertjes heb je gemaakt!...daar knapt een zieke vast snel van op. Hier ligt genoeg sneeuw en is het ook koud dus blijf lekker binnen en geniet van de sneeuw achter het glas....kan beter niet buiten komen met dit weer.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk deze opkikkerkaartjes Trijntje ...leuke kikkertjes erop en dat samen met die washitape een echt succes !!!
    winterse groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie en gezellige opkikkerkaartjes, Trijntje. Hier was het niet te doen gisteren. Achterdeur vol met sneeuw, voordeur idem. En een vieze koude wind rondom. Vandaag werd het om half 1 droog en toen zijn we gaan wandelen en sneeuwschuiven. En nu met gezonde appelwangen en een kop warme thee aan het bloggen.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuke opkikkerkaartjes met de strookjes washitape, heel mooi gemaakt.Het sneeuwt hier nog steeds, door de harde wind heel veel sneeuwduinen, toch een stukje gewandeld, het was een grote glibberzooi,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vrolijke kikkerkaartjes! Zo leuk met die washi-tape. Ik heb ook heel wat rolletjes maar kan op mijn manier nooit de goede combinatie vinden.
    Het lijkt alsof hier meer sneeuw is gevallen dan bij jullie.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke, vrolijke kaarten, daar kun je mensen wel mee opkikkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie vrolijke kaarten heb je gemaakt met alle kikkers. Super mooi! Hier ligt een dik pak sneeuw, bijna geen doorkomen aan, de wegen zijn glad, een en al ellende pfff. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke opkikker kaartjes. Eens heel wat anders dan e normaal maakt, leuk!
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie opkikker kaartjes heb je gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke plaatjes! En wat leuk gedaan met de tape zeg. En je winterfoto bovenaan je blog is ook prachtig!
    Hier was het ook veel uit de wind wandelen, dan is het zo lekker he! Vanmiddag heb ik weer even een stuk gelopen, was wel koud maar heel goed te doen.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Love the frogs designs they are just too cute. What fun snow pictures, stay warm.

    Hugs diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke tapejes heb je gebruikt bij deze leuke kikkers!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vier vrolijke opkikkerkaarten heb je gemaakt. Leuk gedaan zo met het washi tape.
    Ik vind de sneeuw altijd wel erg mooi, maar vind het altijd zo gevaarlijk. hier ligt toch wel iets meer sneeuw.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie kaarten heb je gemaakt, zo vrolijk zijn de kikkers. Toevallig kwam ik van de week ook nog zo'n knipvel tegen toen ik door mijn knipvellen bladerde. Ik heb nu leuke inspiratie van jou. Mijn moeder is zaterdag nog gevaccineerd, nog net op tijd. Het was erg goed geregeld, ik mocht niet mee naar binnen, maar de mensen worden helemaal begeleid, echt top.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een superleuke serie met opkikkerkaartjes. Mooi zijn ze geworden met al die verschillende washi-tape. Prachtige kerstkaart met de geborduurde kerstballen.
    Ook hier is er niet veel sneeuw gevallen maar er staat wel een ijzige wind. Wat fijn dat je moeder al gevaccineerd is.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is een lekker vrolijke serie kaartjes geworden. Ik hou wel van deze strakke kaarten.
    Hier is best wel wat sneeuw gevallen, ongeveer 15cm, maar dat is niets tegenover wat er in andere delen van het land is gevallen.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zag ze al via facebook voorbij komen en vind ze prachtig gemaakt Trijn,hoe kom je op het idee,zo gaaf! Ik heb deze plaatjes ook nog liggen...
    Wij hebben een heel dik pak sneeuw liggen, lopen is haast niet te doen...ben er al helemaal klaar mee....Jammer dat het zaterdag niet doorging hopelijk aankomend weekend wel, lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijke vrolijke serie opkikker kaarten. Je was helemaal in de goede flow zo te zien.
    Hier op de veluwe ligt flink sneeuw, maar toch al een paar keer naar buiten geweest, onze dagelijke lunchwandeling ging vandaag ook gewoon door. Dat doen we sinds we thuiswerken iedere dag, dus ook met een flink pak sneeuw.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat superleuk zeg! Dat knipvel is nog net zo leuk! Heel leuk ook met de washitape en ook dat is prima voor onze challenge. Dank je wel voor het meedoen bij K&K

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gezellige serie heb je gemaakt Trijntje! Heel erg leuk, daar kikker je snel van op. Bij ons (omgeving Arnhem) ligt toch wel veel meer sneeuw. Hoef de weg niet op gelukkig want er is weinig tot niks gestrooid hier. Maar kan er ook wel van genieten hoor, een lekkere wandeling maken wij ook. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuk stel kikkers bij elkaar! Die washitape kleurt er echt prachtig bij. Vrolijke kaartjes vind ik het. Daar knapt een mens van op, zoiets leuks in je brievenbus.
    Groetnis, Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige opkikkertjes, heel leuk idee om de kikkers op washitape te verwerken, heel tof effect zo.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooie opkikker kaarten, daar word je vrolijk van!
    Hier heeft het gisteren nog de hele dag tot gisterenavond laat gesneeuwd en we moeten de sneeuwduinen ruimen om in de schuur te kunnen komen. Mij zie je niet veel buiten, want ik ben veel te bang om onderuit te gaan!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat een mooie serie kaartjes goed bezig wat zijn ze allemaal in lekkere vrolijke kleurtjes als je deze krijgt ben je vast snel beter
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtige serie opkikker kaartjes heb je gemaakt Trijntje. Daar knap je meteen van op!
    Prachtige foto van de sneeuw.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuke vrolijke kaartjes zijn het geworden zondag ben ik er niet uitgeweest met die sterke harde wind.gisteren een klein blokje gewandeld was niet echt te doen voor mij het was zwaar door de sneeuw de straten zijn hier niet schoon nu is het heerlijk in het zonnetje zo maar weer een rondje lopen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel mooie kaartjes, gezellige opkikkertjes zijn het geworden!
    Bedankt voor je deelname aan onze envelopjes-challenge op het 4 Season blog en de ruitjes-uitdaging bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Leuke kaartjes heb je gemaakt met de kikkers.
    Het combineert erg goed met de washi-tape, ze worden er nog vrolijker van ...
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtige opkikkerkaarten!
    Altijd handig om op voorraad te hebben.
    Het washitape geeft het een vrolijke frisse uitstraling heel leuk.
    Hier al 3 dagen bezig met schappen , zoveel sneeuw. Mijn man moet er om 5:00 uur door dus schappen maar:)
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Super mooie opkikkerkaartjes heb je gemaakt.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Leuke opkikkerkaarten. De kikkers van Eline blijven inderdaad leuk en washitape ook. Je hebt beiden perfect gecombineerd.
    Hier in Zwolle heeft het zondag en maandag aan één stuk door gesneeuwd en er lag uiteindelijk wel zo'n 40 cm. Ik heb constant sneeuw moeten ruimen want de wind blies het hoog tegen de voordeur aan. Maar nu is het genieten met een strakblauwe lucht en een zonnetje.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtige serie opkikkers Trijntje , leuke fotoos het wintert
    best , hier ook maar liefst -10C heerlijk gezond hoor.
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Leuke kaart heb je gemaakt voor onze enveloppen challenge.
    Bedankt voor je deelname bij 4-SCB.

    Groetjes Nelly (DT 4-Season Challenge Blog).

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat jullie een reactie achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier. Groeten Trijntje