19 maart 2020

kerstkaarten week 12

Hallo allemaal.

Alweer donderdag kerstkaartendag bij http://52weekstochristmas.blogspot.com/2020/03/kerstkaart-week-12.html . Het hele land in de greep van het corona virus....  Sociale onthouding... Wij proberen zelf geen contacten met anderen te hebben dat is niet zo moeilijk voor ons...., We zijn samen. Ik wil nl wel graag contact met mijn moeder houden. We moeten haar nu  helpen met de boodschappen. De hulp was ziek... Dus gisteren bij haar aan het poetsen geweest. Zo kan ze weer een weekje vooruit. We zij  nu heel blij met de thuiszorg. Die komt 2 keer per dag bij haar.

Vorige week had ik een heel aantal kaarten met de geborduurde beker gemaakt.  Vandaag heb ik 2 kaarten die ik met een geborduurde kerstboom  gemaakt. Patroontjes bij  Anja Zom gezien.  Het is me gelukt om 2 kaarten klaar te krijgen. Er komen tzt nog weleens een paar kaarten... Heb op dit moment niet zoveel zin om kerstkaarten te maken.... Komt vast wel weer

Bovenstaande kaart gaat meedoen bij https://2sistersontheblog.blogspot.com/2020/03/challenge-37.html  daar willen ze stippen zien.



Ben benieuwd wat jullie van deze kaarten vinden. Heb ze wat verschillend gemaakt.

Allemaal een fijne dag en hopelijk in goede gezondheid. Hou jullie haaks in deze bijzondere tijd.

Groeten Trijntje

36 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten zijn het geworden.
    Ik kan wel begrijpen dat je hoofd nu niet naar kerstkaarten staat.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zijn je boompjes Trijntje....wat ontzettend leuk!
    Ik vind de kleuren kraft/wit en een beetje groen prachtig bij elkaar.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na de bekers zijn er nu de boompjes.
    Prachtig Trijntje.
    De kleuren zijn zo mooi bij elkaar. Top.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kaarten met de boompjes zijn ook prachtig Trijntje. Fijn dat je je Moeder nog kunt helpen. Wij zien ook geen mensen, hier mogen we niet bij elkaar op bezoek. We mogen nog wel een eindje wandelen, en even snel boodschappen doen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige boompjes op je kaarten Trijntje het zijn mooie kaartjes geworden. Fijn dat je toch nog even naar je moeder kan.
    Sterkte liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zijn ook weer kaartjes om met veel plezier naar te kijken...wat zijn ze mooi.
    Fijn dat je nog naar je moeder kunt.
    Het allerbeste.
    Gezellig dat je er weer bij bent deze week.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor daar zijn de beloofde boompjes....ook weer hartstikke mooie kaartjes Trijntje! Kies jij maar fijn voor je moeder, andere contacten komen wel weer! Ik kies ook voor de bewoners op mijn werk en daarom ook geen contacten met anderen! Wel erg stil hoor voor zo'n sociaal dier als ik, maar we willen hier toch goed doorheen komen met zijn allen.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie geborduurde kerstbomen Trijntje en je hebt er mooie kerstkaarten mee gemaakt. Fijn dat je je moeder wat hebt kunnen helpen en logisch dat je daarvoor kiest.
    Hou je goed hoor en groetjes aan je moeder.
    Leuk je weer te zien bij 52weeks to Christmas.
    Lieve groetjes Miranda dt-52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie geborduurde kaartjes! Leuk gedaan die boompjes! Fijn dat je je moeder wel kan bezoeken en wat voor haar kan doen! Wij zien ook niemand momenteel. Kinderen wonen ver weg en blijven even weg. Een rare tijd maar!Hopelijk gaat het snel over maar ben bang van niet! Bedankt voor je bijdrage aan 52 WTC. We kunnen nog wel onze hobby uitoefenen, dat scheelt! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee prachtige kerstkaarten met de geborduurde boompjes. Fijn dat je je moeder kan helpen. Helaas kan ik niet op bezoek bij mijn moeder, alle rusthuizen zijn gesloten voor bezoek, zeker al tot 19 april. Maakt het extra moeilijk maar we moeten er door deze spannende tijden en hopen dat alle maatregelen effect zullen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaarten! Vooral de onderste vind ik erg mooi. Komt denk ik door de kleuren.
    Het zijn rare tijden. Was vanochtend op mijn school. Voelt zo raar zonder kinderen..... We moeten er maar het beste van maken.
    Blijf gezond!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooi kaartjes mooie kleuren combinaties
    wij zijn ook met zijn 2tjes en mijn ouders wonen op loop afstand dus als er wat is zijn we er zo
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook weer prachtig, Trijntje. Jij hebt flink geborduurd!
    En ja, het zijn bizarre tijden. Mooi om er voor je moeder te kunnen zijn.
    Fijn dat je weer mee doet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geborduurde kaarten Trijntje ! Wat goed dat jij je moeder kan helpen, het is nu wel heel moeilijk. Hier in België alles dicht, ook geen bezoek in hospitalen en zorghuizen... Blijf gezond ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn moeilijke tijden en dit gaat nog lang duren ben ik bang.
    Sterkte en goed op jezelf passen!
    Je kerstkaartjes zijn leuk geworden.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie vrolijke kerstkaarten met een mooi geborduurde boom.
    Pas goed op jezelf en hopelijk komen jij en je familie deze tijd gezond door. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 2 hele mooi kaartjes heb je toch gemaakt!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het meedoen met onze challenge!
      Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

      Verwijderen
  18. Leuke boompjes hoor ...ik heb die mal ook en ik hou ze zeker in mijn achterhoofd om ze ook te maken!
    Ja bizarre tijden vandaag de dag blijf ook maar zoveel mogelijk binnen,lijkt voor nu het belangrijkste hopen dat er snel verbetering in komt maar heb mijn twijfels ben bang dat het nog even duurt!
    Het beste er maar van maken sterkte en hou je taai!
    Groetjes Riet xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaarten, vooral de tweede spreekt me aan door de kleuren.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn ze mooi Trijntje, vooral de 2de met de geweldige toef. Fijn dat je je moeder kunt helpen, in deze moeilijke tijd, we blijven hopen dat we gezond mogen blijven
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twee hele mooie kaarten. Wel met dezelfde boom , maar toch heel verschillend. Ik ben ook blij dat ik nog naar mijn moeder toe kan. Boodschappen doen en er voor haar zijn. Verder zo min mogelijk sociale contacten. Wel gaat mijn werk in de HV van de Thuiszorg gewoon door.
    Mooi dat er nu op andere manieren naar elkaar om wordt gezien met een kaartje, telefoontje e.d.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij heb jij ontzettend veel zitten borduren! Ook deze twee zijn weer leuk. Ik vind het knap hoe je het op een kaart verwerkt. Vooral de tweede vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze leuk Trijntje. Ik vind vooral de onderste leuk vanwege het contrast in kleur. Hihi, beetje gek van me want zelf werk ik vaak en graag in één kleur, tijd voor verandering misschien ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. tof die geborduurde kerstbomen op je mooie kaartjes!
    moeilijk he al dat Coronagedoe, maar voorzichtigheid is zeker geboden. Bij ons mag je in principe nergens meer op bezoek gaan, vind ik supermoeilijk naar schoonmama toe, we gaan toch nog, maar wat als wij die via het werk meer contacten hebben haar dan zouden besmetten... Wij zijn de thuishulpen ook superdankbaar!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige kaartjes, Trijntje. Ik snap je zorgen om je moeder. Bij mij is dat hetzelfde. Ook mijn moeder krijgt 1x per week hulp en 2x per dag thuiszorg voor de steunkousen.
    Hulde aan deze mensen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 2 prachtige kerstkaartjes Triintje zo leuk die geborduurde kerstbomen..mooi designpapier erbij ..
    Veel sterkte met alles...het is allemaal heel hectisch...vanmiddag samen heerlijk 30 km gefietst...lekker de longen gevuld met frisse lucht....
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt, Trijntje.
    Sterkte met het zorgen voor je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige kaartjes Trijntje! Heel mooi de geborduurde kerstboom! Het zijn rare tijden idd.. Hier ligt ook alles stil met het gezin, fijn dat je bij je moeder kunt zijn en haar kan helpen! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ze zijn prachtig, de onderste spreekt me het meest aan vanwege de kleuren.
    Ja, nare tijden zijn het, fijn dat jij je om je moeder kunt bekommeren, zoveel mensen zitten alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie kerstkaarten.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke kerstkaartjes met de kerstboom! Fijn dat je nog naar je moeder kunt. We kunnen niet meer naar mijn schoonmoeder en dat is erg vervelend maar niks aan te doen helaas.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze had ik even gemist Trijn, leuke geborduurde boompjes op 2 hele verschillende kaarten,mooi gedaan! We leven in een nare tijd,ik heb er ondertussen wel moeite mee....ik heb mn kinderen en kleindochter al weken niet gezien, ze waren eerst op vakantie en aansluitend zijn ze niet meer geweest,moeilij vind ik. Ze bellen wel elke dag gelukkig en krijg filmpjes toegestuurd...vandaag hebben we voor het eerst ge-videobelt en wat was dat leuk! De kleine meid snapte er niks van, we hoorden haar voor het eerst OPAAAA zeggen, zo lief...opa trots en oma in tranen...sjonge jonge! Lieve groetjes en blijf gezond Trijn ook voor je moeder xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat jullie een reactie achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier. Groeten Trijntje