09 augustus 2018

Kerstkaarten week 32

Hallo allemaal

Ben wat later dan anders op deze donderdag kerstkaartendag bij https://52weekstochristmas.blogspot.com/2018/08/kerstkaart-week-32-en-uitslag-challenge.html

Wij waren vanmiddag eerst naar het skûtsjesilen in Langweer. Helaas door de regen wat eerder weg gegaan. Moesten nog fietsen... Het is altijd een spektakel als je die boten ziet zeilen. Misschien zaterdag naar Stavoren. Kun je het ook mooi zien vanaf de dijk.

De afgelopen tijd ben ik weleens wat aan het borduren geweest buiten . Deze kaarten zijn gemaakt uit een pakketje van Stitch and Do 70. Heb ze op mijn eigen manier afgewerkt.  Ook mijn eigen kleuren garen erbij gebruikt.  Heb er 2 af. De derde komt er nog aan.



Vind dit wel hele mooie patronen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Vorige week was er een uitdaging bij dit blog daar had ik met   Nancy, Margreet en Enny hetzelfde aantal punten  dus 4 winnaars. Hoe leuk kan het zijn.  Met onderstaande kaart.




Vind het heel leuk dat er iedere week zoveel mensen even op mijn blog komen kijken. Vooral als er een reactie achter gelaten wordt. Gezellig.

Heb mijn foto bovenaan het blog weer veranderend. We waren vorige week een paar dagen in Wageningen. Tijdens onze fietstochtjes heeft mijn man wat leuk foto's gemaakt.  Het was daar zo droog... Het gras bruin en vooral de eikenbomen helemaal verdord. Een heel triest gezicht. OP de Veluwe hebben we dit later ook gezien.



De foto hierboven even voorbij Rhenen gemaakt. Zo leuk de lakenvelder koeien. Maar dit gras was ook helemaal verdord... 
Wij hebben hier nu een flinke bui gehad. Maar dat zal dit niet oplossen... Maar gelukkig wel wat koeler en dat is ook fijn. Want de temperaturen boven de 30 graden zijn niet zo aangenaam.

Allemaal nog een fijne avond en tot de volgende keer.
Groeten Trijntje

20 opmerkingen:

  1. Hoi Trijntje wat een mooie patronen inderdaad. Wel bewerkelijk maar schitterend geborduurd en afgewerkt.
    Ik denk dat er inderdaad nog veel en lang regen moet vallen om het watertekort in de natuur op te lossen. Wel mooie foto's heb je gemaakt.
    lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee prachtige kaarten, Trijntje.
    En gefeliciteerd met je winnende kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige kaarten Trijntje.
    Leuk dat je gastdesigner mag zijn...gezellig met zijn viertjes.
    Fijne avond liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaartjes Trijntje.
    Ik volg het skûtsje silen op Omrop Fryslan tv. Prachtig hè. Ik volg het al zolang ik hier woon.
    Toen mijn man nog leefde gingen we ook altijd kijken.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart !!!

    Mooi je winnende kaart !!!
    En leuk gastdesigner !

    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige borduurpatroontjes, mooie kerstkaarten weer! En ook je gestempelde kaartje was tof, proficiat met je top 3/4!
    Leuk woord skûtjesilen! vast mooi om te bekijken!
    Mooie foto's van op je vakantie, hoe dor het gras ook is...
    groetjes
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het heel knap hoor al die kaarten geborduurd! Bij mij lukt dat echt niet! Mooie patronen en mooie kleuren gebruikt. De foto's zijn ook mooi! Kijk altijd weer met bewondering naar je foto's. Erg leuk! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je borduurtjes zijn prachtig geworden zo met je eigen draai;-) Wat leuk dat je met de vorige kaart in de top3/4 staat. Mooie foto's hebben jullie gemaakt tijdens de fietstochtjes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaarten met mooi borduurwerk!
    Leuke foto's en ik ben ook blij dat het koeler is.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige borduurkaarten, Trijntje! En gefeliciteerd met je top4!
    Ja, wat is de natuur ongelooflijk droog he...mooie foto’s evengoed.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaarten heb je gemaakt. Lekker om te borduren met het warme weer.
    Gefeliciteerd met je top3 notering, verdiend !!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie borduurkaarten daar zitten heel wat steekjes in verwerkt🤗en mooie foto's gemaakt hoor gefeliciteerd met je top 4 en ook ik ben wat blijer met het koelere weer!
    Groetjes Riet xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige borduurkaarten heb je gemaakt en gefeliciteerd met je andere kaart. Mijn man kijkt op tv altijd naar het skutsjesilen. Moeilijk woord trouwens!
    groetjes en een fijn weekend, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie kaartjes heb je gemaakt
    fijn dat je er deze week weer bij bent,
    grtjs, martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kopfoto doet eerder aan herfst dan zomer denken, jammer hè dat alles zo droog is. Laten we maar hopen dat het geen verregaande gevolgen heeft.
    Je kaarten zijn weer prachtig vooral die met de kaars vind ik beeldschoon.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige borduurkaart Trijn! Ik heb deze een hele tijd terug ook gemaakt,prachtige patronen inderdaad. De foto met de koetjes vind ik ook zooo mooi,prachtig. Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kaart Trijntje en ja het lijkt wel of we heel ergens anders dan in Nederland zijn met al die herfstachtige bomen en gele velden. Hier in Gr heeft het inmiddels al zo enorm geplensd dat de tuin helemaal opveert en ons gras waarachtig al weer groen begint te worden. Maar ook aardig wat dode planten en hortensias om te huilen ....hoop echt niet dat dergelijke zomers "normaal" gaan worden want onze huizen zijn daar totaal niet op gebouwd!In Indo was het ook heet maar toch heel anders en overal in huis airco en een stroomrekening waar je niet overheen kon kijken!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, nog een “buiten” borduurster. Het zijn twee hele mooie kerstkaarten geworden. Mooie foto’s. Het lijkt inderdaad wel herfst hier en daar met dat verdorde gras en soms al bruine bladeren aan de bomen. Hopelijk knapt de natuur weer wat op na de regen van gisteren en vandaag.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben vroeger in de 4e klas van de mavo op zeilkamp geweest in Langweer. Ik weet er alleen niet veel meer van.
    Je kaarten zijn mooi. Ik heb ook een aantal borduurkaarten klaar liggen om af te maken. En hopelijk trekt het gras nog bij.
    Fijn weekend,
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig borduurwerk Trijntje. Gelukkig hebben we hier op de Veluwe inmiddels ook wat regen gehad en hopen we dat alles binnenkort iets minder dor wordt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat jullie een reactie achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier. Groeten Trijntje