21 januari 2016

Kerstkaart week 3

hallo allemaal.

Vandaag donderdag dus kerstkaartendag bij http://52weekstochristmas.blogspot.nl/2016/01/week-3.html . Deze week heb ik  een kaart gemaakt met vellum bloemen.  Naar aanleiding van de reacties en vragen ga jullie uitleggen, hoe de bloemen  zijn gemaakt, Het is super eenvoudig.  De bloemen, helleborus zijn gemaakt met col 1394. Uit gestanst uit vellum papier . Het is zo leuk want vellum heb je ook in verschillende kleuren. Ik heb nog een map vol met  allemaal verschillende kleuren en zelfs motieven. Er is een tijd geweest dat we dat vaak op kaarten gebruikten. Dus ik had het over.  Dus nooit wat weggooien...... Het komt altijd weer van pas. Bij die mal zitten stempels waar je de bloemblaadjes mee kan bewerken. En dan stempel ik dat met  Viva 3D-stempel-Farbe.  Als jullie meer willen weten klik op de link. Het is in verschillende kleuren verkrijgbaar.  Als de bloemen in elkaar geplakt zijn met distress inkt bewerken, blauwig in dit geval  en daarna glitter.  De bloemen van de vorige keer bestempeld met deze inkt maar dan met silbergold-metallic en bewerkt met distress foto en glitter.  Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.


 
Wat nu zo leuk uitkomt, het ziet er hier vandaag ook zo uit. Weilanden bevroren, bomen vol rijp. Echt winters. De kaart is gemaakt met verschillende soorten papier. Het plaatje is van Gerda. Vrij eenvoudig gehouden. Want de bloemen zijn al aardige blikvangers en zelf vind ik dit zo'n lief plaatje. Ben benieuwd wat jullie van de kaart vinden. Groeten Trijntje
 

46 opmerkingen:

  1. Wat een lief kaartje is dit geworden, Trijntje. Mooi die zachte kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige kaart Trijntje. En de bloemen zijn inderdaad heel mooi zo. Ik zal het ook eens proberen! Bedankt voor de uitleg.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende kaart ...erg mooie kleuren combi en de bloemen zijn weer supermooi!
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart en goede tip van dat vellum. Het geeft zo'n teer gevoel die bloemen. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Trijntje,
    mooi, ijzig kaartje heb je gemaakt, met een heel leuk plaatje, de vellum bloemen zijn weer prachtig..ik bewerk ze vaak met embossing poeder en de heattool, geeft ook een leuk effect..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooi kaartje weer Trijntje, wat kleurt het designpapier super bij het het jurkje. Bij ons is het ook zo mooi winters door het laagje rijp.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart Trijntje ! Bedankt voor de uitleg over de bloemen ! Ze zijn erg mooi !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze kerstkaart spat gewoon van mijn scherm af in deze geweldig mooie kleur blauw! Je bloemen doen het er weer super op, bedankt voor de uitleg!!!

    Groetjes

    Rimmie
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel lief kerstkaartje Trijntje! Mooie kleuren en het lint maakt het ook zacht :) Wat leuk dat je zoveel reacties krijgt op jouw vellum bloemen :) Heel lief dat je jouw uitleg hier deelt met jouw volgers!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend waanzinnig mooi kaartje is het geworden Trijntje! Ik vind de kleuren helemaal mooi. Fijne dag verder!

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie winterse kaart
    past nu heel goed bij het weer dat ook zo grijs/blauw is
    en die bloemen, ja echt suuuuuuuper mooi

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Trijntje ook zo'n mooi stiksteekje er op gedaan.Gr.Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! wat een schitterende kaart! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kerstkaart Trijntje!
    En de bloemen zijn prachtig!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha en ik maar denken dat vellum iets van de laatste paar jaar is. Goed dat jij niks hebt weg gedaan Trijntje want ook op deze kaart stelen ze weer de show!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een schitterende kerstkaart heb je ervan gemaakt Trijntje - de vellumbloemen zijn weer zo supermooi echt wauwwwww. Dank je wel voor de uitleg hoe je ze maakt ;).
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een kerstkaart met echte winterse kleuren. Heel mooi plaatje en inderdaad vellum gebruik je haast niet meer terwijl ik vaak heel mooie creaties hiermee zie. Zo ook je bloemen, erg mooi gedaan en ze vallen goed op. Fijn dat je ook meedoet met 52WTC, groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een plaatje van een kaart.
    En de bloemen zijn erg mooi.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een sfeervolle kaart !
    Prachtige zachte kleuren !!!!

    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een Bjoetie is het geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kaart! Ik hou wel van die zachte winterse kleuren. De bloemen zijn prachtig gelukt!
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig kerstkaartje heb je gemaakt Trijntje! Ik vind de kleuren super!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hele mooie, romantische kaart. Mooi die zachte kleur blauw en de vellumbloemen zijn prachtig. Ik ben even aan het rondneuzen geweest en je maakt mooie kaarten, leuk dat je zo vaak met je moeder knutselt. Ik ben gelijk volger geworden.
    groetjes Angelique annigide.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterende kaart Trijntje, hele mooie kleuren plaatje en accenten!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterend kaartje Trijntje!
    Wat zijn de vellum bloemen prachtig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt een lief kaartje Trijntje en weer prachtig met die vellum bloemen. Als het goed is ligt er hier ergens ook zoiets. Moet echt mijn kast eens leeghalen. En ja als ik naar buiten kijk zie ik inderdaad ook zo'n winters geheel.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie kaart met lieve afbeelding!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi en stijlvol kaartje, je bloemen zijn prachtig!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bedankt voor de uitleg van de bloemen. Ze zijn en blijven schitterend !!!!
    Mooie kaart heb je weer gemaakt, leuk met de gestikte randjes en de bloem !!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een práchtige kaart Trijntje. Zeker een heel lief plaatje en dat gecombineerd met die mooie bloemen...helemaal top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fantastisch mooi kaartje Trijn!
    Je vertelt het gemakkelijk maar het is best een hele klus die bloemen van je,knap werk hoor!
    Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig, super lief kaartje Trijntje .... zo geweldig mooi van kleur. Bedankt voor je super uitleg van de bloem ... ik ben er helemaal weg van ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige bloemen ! Heel mooi ook in die zacht blauwe kleur en knap van dat stikselrandje! Daar zal je toch wel even aan zitten! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige kaart Trijntje! Wat lief dat je de bloemen erbij uitlegt, want ze zijn zó mooi op de manier zoals jij ze maakt.Ze hebben dan dat tere dat ze in de tuin ook hebben. Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Trijntje, wat een mooie kaart in deze zachte kleuren en die vellum bloemen vind ik supermooi! Ook de stikrandjes zijn een heel mooi detail!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een schitterend kerstkaartje Trijntje...prachtig in die zachte kleurtjes en die vellum bloemen zijn echt geweldig leuk...

    groetjes Rosina
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hele mooie kerstkaart,Trijntje met bloemen en een lief plaatje.Mooi gedaan met de stiksteekjes.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. mooi trijntje zo met die vellum bloemen er bij en lief plaatje er bij

    gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige kaart Trijntje! En mooi die Vellumbloemen hoor!
    groetjes, Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh mooi, ik houd van blauwe kerstkaartjes! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige ijsblauwe kaart heb je gemaakt Trijntje!
    Het plaatje vind ik erg lief en maakt je kaart heel warm.
    De bloemen erop zijn ook prachtig!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een schitterende kerstkaart Trijntje, en je vellum bloemen zijn ook prachtig. Ik heb ook nog veel van dat spul, dus ga het zeker ook eens proberen.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Trijntje
    Schitterend is je kerstkaart in deze mooie kleur en het plaatje en bloemen zijn erg mooi.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo Trijntje,
    wat een heel mooi Kerstkaartje in mooie zachte kleurtjes en mooi plaatje en bloemen
    liefs martine fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Trijntje, ik kom regelmatig op je blog, maar zag dat ik nog geen volger was geworden bij je, alsnog gedaan, en ik denk dat er op mijn blog een leuke verassing staat voor je, groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat jullie een reactie achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier. Groeten Trijntje